DIY - Rozmaringos hajöblítő


A mai bejegyzésben egy újabb DIY hajápolószert mutatok meg nektek, ami nem más, mint egy rozmaringos hajöblítő. A rozmaring stimulálja a fejbőrt, a hajhagymákat, ezáltal vérbőséget okoz és serkenti a hajnövekedést. Ezenkívül nagyon olcsón elkészíthető, a rozmaring a legtöbb konyhában megtalálható, szóval még bevásárolni sem kell hozzá! Ha kíváncsiak vagytok hogy készül, akkor olvassatok tovább!


Amire szükségünk lesz: egy befőttesüveg, forró víz, (őrölt) rozmaring.



Első lépésként kanalazzuk bele a rozmaringot a forró vízbe és kevergessük egy pár percig. Minél több ideig hagyjuk állni, annál jobb, de bőven elég ha megvárjuk, amíg kihűl a víz.




Mielőtt a hajunkra öntjük érdemes leszűrni, így nem lesz tele a hajunk rozmaringdarabkákkal. Utána már öblíthetjük is vele a hajunkat, én samponozás előtt szoktam és pár percig hatni is hagyom a hajamon. Amint látjátok nagyon egyszerűen elkészíthető, mintha csak egy teát főznénk. Viszont ha még erre sincs időnk, van egy másik lehetőségünk is, ami legalább ennyire hatásos:


Amikor nincs időm/kedvem ezt a főzetet elkészíteni, akkor rozmaring illóolajat használok. Kétféle módon szoktam alkalmazni: hajmosás előtt kb. fél órára, mandulaolajjal keverve jól átmasszírozom a fejbőröm vele, vagy pedig a samponomhoz keverek pár cseppet. Ezt az illóolajat a dm-ben vettem 1000 Ft.-ért, de bármelyik bioboltban/herbáriában is kapható.

Én úgy érzem, hogy nagyon nagy szerepe van abban, hogy mostanában elég gyorsan nő a hajam, úgyhogy biztosan használni fogom még jó sokáig.

Ti próbáltátok már a rozmaringolajat? Mit használtok a hajnövesztéshez?


A sorozat előző részei:



2 megjegyzés:

  1. Mindenképpen ki fogom próbálni, jó lenne, ha kicsit gyorsabban nőne a hajam :-)

    ReplyDelete
  2. Én hajnövesztéshez a Panthenolt, néha a ricinus olajat használom :) Plusz most megint szedek bogyót is, de ahogy észrevettem, a Panthenol önmagában is hatásos.

    A rozmaring illatát imádom egyébként, és a Balea zsíros hajra való samponjában is van, elég intenzív, szóval aki nem akar kutyulni, annak az is jó lehet :)

    ReplyDelete