Kontúrozás világos bőrön


A kontúrozás lényege az arc bizonyos részeinek világosítása és árnyalása az ideális arforma kialakításához. De mit tegyen az ember, ha extra világos bőrszínnel átkozták áldották meg és még az alapozók legvilágosabb árnyalatai is sokszor sötétebbek a kelleténél, a világosításról pedig álmodni se mer? Azért szerencsére nem reménytelen a helyzet, az utóbbi időben sikerült felfedeznem néhány olyan világos korrektort, amivel nekem is sikerül kicsit világosabbá tenni az arcom egyes részeit. A mai bejegyzésben ezeket mutatom meg nektek egy szuper, hideg árnyalatú kontúrszínnel együtt.

Egy gyors ismétlés, hogy hova kell tenni a világos és hova a sötét színeket:



A legújabb szerzeményem a H&M Beauty Cover Up Concealer-je, aminek a legvilágosabb Alabaster árnyalata szinte fehér. Éppen emiatt nagyon óvatosan kell vele bánni, de kis mennyiségben csoda ez a termék, nagyon megszerettem! Jól fed, könnyen teríthető, nem ül bele a mimikai ráncokba, nem szárít (!) és transzparens púderrel egész nap tart. Az ára is nagyon baráti, 1290 Ft. és bár kisebb mint a NYX korrektora, még így is olcsóbb ha utánaszámolunk a mennyiségeknek. Nálam letasztította a trónról az eddigi kedvenc NYX HD-t, őt fogom újravenni ezentúl. (TIPP: Glamour-napokon 20% kedvezmény van a H&M termékekre.)

A NYX HD-t sokáig nagyon szerettem a teljes fedése és a nagyon világos színe miatt (a swatch-okon már kicsit sötétebbnek tűnik, az én darabom már a végét járja, szerintem kicsit oxidálódott), de az én száraz bőrömön egy kicsit macerás volt eloszlatni és icipicit szárította is a szemkörnyékemet. Jó volt, szerettem, de találtam jobbat. :)

A MAC Studio Conceal & Correct Duo egy kicsit kakukktojás, ugyanis ezek inkább színkorrekciós termékek: a narancsos árnyalat a kékes karikákat neutralizálja, a sárga pedig felfrissíti, kivilágosítja a tekintetet. Mindkettő nagyon világos, úgyhogy én is jól ki tudom használni őket, és bár nekem nincsenek karikáim, néha megjelennek picit kékes területek a belső szemzugban - a narancsos árnyaaltot ide szoktam használni, a sárgát pedig highlight-ként mindenhova. Néha keverni is szoktam a kettőt egyébként, úgy is nagyon jól működnek. A formula nagyon jó, közepes-teljes fedést adnak, nem szárítanak, tartósak, nem ülnek bele a pórusokba. Az egyetlen hátrányuk az áruk, kb. 6000 Ft.-ért lehet őket megvásárolni a MAC szaküzletekben.

Ezeken kívül ajánlom a MAC korrektorok legvilágosabb árnyalatait, a Maybelline Age Rewind korrektort (csak külföldön kapható), illetve a drogériás márkák közül a Max Factor CC Colour Corrector korrektorok között vannak kontúrszínek is, de ezeket is rendelni kell.


Ha már találtunk elég világos highlight színt, jöhet az árnyékolószín felkutatása. Ez sem sokkal könnyebb feladat, a legtöbb matt broznosító narancssárgába hajlik, és még a világosabb darabok is koszos hatást keltenek a világos bőrön. A NYX Taupe pirosítója lehetséges alternatíva lehet (rendelhető innen), viszont van egy sokkal könnyebben elérhető termék, amit én is jó pár hónapja használok napi rendszerességgel. Nem másról van szó, mint az essence My Favourite Tauping árnyalatú szemhéjpúderéről, igen, ez hivatalosan szemhéjpúder, de mivel matt, az árnyalat pedig tökéletes hideg szürkés-barna, így világos bőrűeknek ez a tökéletes csontosító termék. Nagyon pigmentált, így elég belőle egy ecsetvonásnyit használni egyszerre, a csomagolása pedig nem túl strapabíró, így előre is elnézést kérek, hogy az enyém már ilyen megviselt. Az októberi Glamour-napokon beszerezek belőle egy utánpótlást, amire már jobban fogok vigyázni. :)

Swatch-ok:


Remélem, hogy segített nektek ez a bejegyzés, ha pedig találtatok valamilyen szuper terméket, ami jó nagyon világos bőrre, akkor írjátok meg nekem. :)



Ti milyen gyakran szoktatok kontúrozni?


7 megjegyzés:

  1. Kat Von D-vel szinte minden nap, de a világos része lehetne világosabb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nagy vágyam az a paletta az Anastasia krémkontúrpalettával együtt :O

      Delete
    2. Anastasiat kérdeztem a Sephorában, azt mondták a lányok, hogy szinte biztosan nem is lesz, csak az Anastasia honlapról rendelhető. (gondoltam hátha tudok segyteni melyik szín milyen, de sajna nem) De hozzátette a csaj, hogy szerinte sötétek nekem a színek, ezt a Kat Von D-t is úgy adta, hogy vigyem vissza nyugodtan, ha nem jó. A világos felét simán púdernek is használhatom, de azért szeretgetem :)

      Delete
  2. Nyáron egy kicsit sűrűbben kontúroztam, de sajnos nem érzem egyik ecsetemet sem megfelelőnek hozzá, szemezek a Real Techniques Sculpting ecsetével, hátha majd azzal megszeretem a dolgokat... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szerintem egy sminkszivacs a legjobb hozzá, a Real Techniques-nek is van, én mostanában az ebelin-ét használom és az is nagyon jó. :)

      Delete
  3. Örök hálám ezért az Essence szemhéjpúder tippért, ki fogom próbálni :) Nagyon fehér bőröm van, így a legtöbb kontúrszín túlságosan elüt a bőrömtől, de remélem ez jó lesz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nekem is nagyon fehér a bőröm és jól mutat vele! :)

      Delete