Primer párbaj


Régebben csak alkalom adtán használtam primereket, ha nagyon hosszú nap elé néztem vagy valamilyen fontos eseményre készültem. Az utóbbi hónapokban azonban szinte mindig tettem az alapozó/BB krém alá valamilyen bázisterméket, ami főként az extra meleg nyárnak volt köszönhető - így próbáltam egy picit tartósabbá tenni a sminkem a legnagyobb melegben is. 5 féle primer birtokában vagyok, amiket más-más alkalomra szeretek bevetni, így gondoltam hasznos lehet róluk egy összehasonlító bejegyzést írnom. Ha kíváncsiak vagytok rájuk, akkor olvassatok tovább!


A Rimmel Lasting Finish primerét inkább hidegebb időben szoktam bevetni hiszen egy hidratáló primerről van szó. Állagát tekintve egy közepesen sűrű hidratálókrémre emlékzetet, könnyű eldolgozni és hamar beszívja a bőr. Nem mondanám, hogy különösebben tartósabbá tenné a sminket, viszont szépen aláhidratálja a bőrt, ami hideg időben nagyon jól jön: nem szárad ki az arcom a nap folyamán és a száraz részeket sem emeli ki az alapozó. Ha fényvédő is lenne benne, akkor tökéletes lenne télre.


Az egyik MeMeBox-ban volt ez a Face Fit Strobe Cream, ami szintén inkább hidratálókrémre emlékeztet mint egy klasszikus szilikonos primerre. A MAC Storbe Cream-jéhez (régóta kívánságlistás darab, de idén biztos beszerzem) hasonlóan ennek is van egy gyöngyházas fénye, amitől a bőr egészséges fényt kap. Őt még nem sokszor volt alkalmam élesben használni, de a következő hetekben sort kerítek rá.


A Maybelline Baby Skin talán a kedvencem az öt közül, nyáron nagyon sokat használtam és szilikonos állaga miatt tartósabbá tette a sminket, a pórusokat is szépen feltöltötte és nem olvadt le az arcomról az alapozó a legnagyobb melegben sem. Részletes teszt itt.


A Pupa Smoothing Foundation primer állagában nagyon hasonló a Baby Skin-hez, viszont ezen egy kicsit nehezebb szépen eldolgozni az alapozókat. Érdekes módon viszont a Pupa Like a Doll alapozóval gyönyörűen együttműködött, így főleg ez alá szeretem használni. Ha jól láttam, most már nem ebben az üveges csomagolásban, hanem tubusos formában kapható.

 
Még egy hidratáló primer, ezúttal a Missha-tól: a BB Boomer kifejezetten BB krémek alá lett kifeljesztve, ami természetesen csak marketingszöveg hiszen alapozó alá is tökéletes. Szintén egy gyönyházfényű, fehér krémről van szó nagyon erős púderes-nagyis illattal, amit én legtöbbször nagyon kedvelek, de olvastam, hogy többeket zavar. Ezt is inkább a hidegebb időben szeretem használni, a mostani strobing trendbe is nagyon jól beleilleszthető egyébként.

Ti milyen primert használtok?


5 megjegyzés:

  1. MAC, Banila Co., Lancome, Make Up For Ever, de hullámzó, van hogy semmit.
    Én nem látok olyan fu de nagy különbséget, ami megérné a 5000-8000 forintot is akár.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szerintem ezeknek ugyanaz a szilikon az alapjuk, a drágábbakban is az van. Kérdés: ha neked sem ér meg ennyit, akkor miért vetted meg ezeket a drágább darabokat? :P

      Delete
    2. Nem tudtam, hogy mennyire lesz jó mielőtt megvettem a MACet, szerencsére a MUFE szuperakciós volt, a Lancome pedig ajcsineszeszerben volt. A Banila Co. ára pont annyi, amennyit jó szívvel szánok rá.

      Delete
  2. Én a Pupa-t használom szintén, csak nem ezt az átlátszót, hanem a lilát. Amit még újabban használok az az Essence Brit Tea primerje, ami nekem egyenlőre nagyon tetszik :)

    ReplyDelete