J.R. Liggett's Samponszappan - Herbal


A tegnapi nap folyamán elfogyott az első samponszappanom, mégpedig a gyógynövényes formula. A sejtéseim, hogy nem fog ez a kis szappan olyan sokáig tartani mint ahogy ígérik beigazolódtak, - nekem épphogy 4 hetet kitartott. Ehhez az is hozzájárulhatott, hogy az első 2-3 hétben kétszer samponoztam vele, de aztán rájöttem, hogy egyszer is bőven elég. 


Az első hajmosást nagyon elrontottam vele, ugyanis azt hittem ez is úgy működik mint egy hagyományos sampon - ezért az előző este felkent mandulaolajat nem is nagyon dörzsöltem le a hajam hosszáról, csak a tövekre koncentráltam. Egy hagyományos sampon az öblítéssel a hajam teljes hosszáról lemosta a felesleges olajat, de ez túl gyengéd volt ahhoz. Így amikor még fél óra szárítás után is nedves volt a hajam rájöttem, hogy az nem víz hanem olaj benne és valószínűleg soha nem fog megszáradni. Fail. :) Moshattam meg újra a hajam, most már a végekre is jobban felkenve a szappant és így már tökéletesen működött. 

Ez a kis kellemetlenség nem tántorított el a használatától, igaz, azóta nincs is szüksége a hajamnak extra olajos pakolásokra, bőven elég amit a szappanból felvesz - ugyanis ebben is van olíva-, kókusz- és ricinusolaj.

Olvastam néhány helyen, hogy kemény vízzel nem működik jól - és nálunk elég kemény a víz -, de nekem semmi bajom nem volt a habzásával, rögtön szép, dús habot képez ahogy a vizes hajammal érintkezik.

Amit észrevettem egy hónap használat után, hogy sokkal dúsabb a hajam, nem lapul le még a hajmosás utáni harmadik napra sem és szárazsampont se nagyon kell használnom a két hajmosás között. A hajamat nagyon gyengéden de ugyanakkor tökéletesen megtisztítja, és emellett szuperül hidratálja is. Balzsamot nem is használok utána, csak szárítás előtt pár csepp mandulaolajat a hajvégekre - lehet, hogy ez sem kéne, de megszokásból jól esik. 

Jövő héttől már a teafaolajos verziót fogom használni, egy hónap múlva jövök arról is a beszámolóval. Az argánolajas verzió pedig már úton van felém!





Ti hallottatok már a J.R. Liggett's samponszappanról? Kipróbálnátok?


14 megjegyzés:

  1. Itt nálad láttam először ezt a samponszappant. Fura, hogy szappan formájú, de meggyőző a teszt. Tudsz esetleg olyanról e márkától, ami a korpásodásra is jó?

    ReplyDelete
    Replies
    1. A teafaolajos verziót ajánlják a problémás fejbőrre, de itt találsz leírást minden típusról: http://jrliggett.com/why/ingredients.html

      Egyébként szerintem bármelyikkel megszűnne a korpásodás, mert az a normál samponokban lévő vegyszerektől alakul ki általában, ebben pedig csak természetes, nyugtató és tápláló összetevők vannak, de én a teafásat próbálnám meg a helyedben.:)

      Delete
    2. Köszi szépen a választ. Én is megvárom a teafaolajos tesztjét, kiváncsi vagyok milyen :)

      Delete
  2. Húha szeretném majd kipróbálni, de még megvárom szerintem a teafaolajos tesztjét. :)

    ReplyDelete
  3. Hol vetted/rendelted?

    ReplyDelete
  4. Neked mindig sikerül teljesen kiöblíteni a hajadból? Nekem sajnos mindig marad a hajamon belőle, pedig sokáig nyomom rá a vizet és a kezemmel is rásegítek. Nem tudom mit csinálok rosszul. :( Szárítás után tragikusabb volt a helyzet, mint hajmosás előtt. :( Most visszaálltam a régi samponomra. Van valami jó ötleted, tipped?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nekem igen, ált. 2-szer samponozok vele, de ha előtte olajos pakolást használtam akkor 3-szor. Amikor először használtam csak egyszer samponoztam vele és az összes olaj benne maradt a hajamban.:D De ha csak önmagában használom akkor szép lesz. Használsz utána balzsamot?

      Az almaecetes öblítést tudom neked ajánlani, ez lehozza állítólag a "maradékot". (Egy másfél literes üvegbe kb. fél-1 deci almaecet, többi víz és ezzel öblítsd át a hajad a mosás végén.) A víz keménységével van valahogy összefüggésben egyébként, hogy kinél hogy működik, legalábbis valami ilyesmit olvastam.:D Remélem így már működni fog!

      Delete
  5. Most próbáltam ki, de használat után megmostam inkább rendesen a samponommal, mert vizesen egyszerűen nem tudtam eldönteni, hogy tele van a hajam olajjal és attól olyan, mintha ragadna, vagy szimplán annyira tiszta, hogy csikorog...:D Az ecetes öblítés sajnos nálam biztos nem jöhet szóba, mert hányingert kapok az összes fajta ecettől, már próbáltam és nem lett jó vége :D
    Úgyhogy most dilemmában vagyok, nem tudom, hogy próbálkozzak-e vele tovább majd egyszer, ha éppen lesz időm itthon és meg tudom mosni kétszer a hajam egymás után, ha rosszul sülne el, vagy hanyagoljam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szia Kamiii!:) Hajmosás előtt használtál olajos pakolást a hajadra? Ha nem, akkor tuti nem maradt volna olajos, máskor nyugodtan szárítsd meg.:) Én már kb. a 10. szappant használom és imádom.

      Delete
    2. Nem, direkt nem használtam, de esküszöm olyan érzésem volt a használata után, mint amikor a kókuszolajat nem mosom ki rendesen :D Bátor leszek és teszek még egy próbát, azt hiszem :))

      Delete