DIY Sminkfrissítő Spray


Imádom a sminkfrissítő spray-ket, de nálam nagyon gyorsan fogynak és az áruk is elég magas ahhoz, hogy valami megfizetőbb alternatíva után nézzek. Nem ragaszkodtam ahhoz, hogy nagyon sok összetevője legyen, úgyhogy megnéztem melyek azok a hozzávalók, amiket otthon is könnyen kikverhetünk, és elkészítettem egy legbutított, de majdnem ugyanolyan hatásos otthoni verziót. Ha kíváncsiak vagytok rá, hogy hogy készült és milyen hatása van akkor olvassatok tovább! :)

A félreértések elkerülése végett, nem sminkfixáló spray-t készítünk most, hanem inkább csak a bőr sminkelés előtti hidratálására, a smink púderes hatásának megszüntetésére való permetet. A smink tartósságát a szó szoros értelmében nem növeli (mint mondjuk egy alkohol alapú sminkfixáló spray, ami egyébként nagyon káros a bőrre), de  glicerintartalma miatt az alapozó jobban tapad a bőrhöz, így tovább is tarthat valamivel. Biztos láttátok már sminkvideókban, hogy a pigmenteket is ilyen permettel, pl. a MAC Fix+-al befújt ecsettel viszik fel, ez is a glicerintartalom miatt van: egyszerűen jobban tapad a festék, ezáltalá intenzívebbnek tűnik. 

A sminkfrissítő spray-k főbb összetevői:

  • víz
  • glicerin
  • butylene glycol
  • uborkakivonat
  • zöldteakivonat
  • E-vitamin
  • koffein

Az én lebutított verziómba víz helyett rózsavíz/rózsás arctonik, glicerin és zöldtea-hidrolátum került. Sima csapvizet ne használjatok alapnak, mert szárítja a bőrt, legalább szűrt víz legyen, de még jobb, ha valamilyen virágvizet (pl. rózsavíz, narancsvirágvíz stb.) vagy egy alkoholmentes tonikot használtok. Én készítettem már rózsavízzel is és az Avon Naturals rózsás tonikjával is, mindkettővel ugyanolyan jó volt a végeredmény. Ezután következik a glicerin, amit semmiképpen ne hagyjatok ki, hiszen ez felel a termékek jobb tapadásáért és vízmegkötő tulajdonsága is van. Fontos, hogy növényi glicerint válasszatok, amit én csak néhány webshopban láttam, ha valaki tud jobb lelőhelyet akkor ne tartsa magában (én itt vettem az enyémet, van üzletük Budapesten és webshopjuk is). Maximum 10%-os koncentrációban használjátok, mert ha többet tesztek belőle akkor nagyon ragadni fog, másrészt nagyobb koncentrációban szárító hatása van a glicerinnek. Már így is használható lesz a spray, de én még tettem bele zöldtea kivonatot is, ami szuper antioxidáns és fertőtlenítő, gyulladáscsökkentő hatása is van. Ezeken felül csepegtethettek bele E-vitamint, aloe vera gélt vagy szinte bármilyen virágvizet.

Az én receptem:

  • 45% rózsavíz
  • 45% zöldtea-hidrolátum
  • 10% glicerin


Nagyon sokszor használom egy nap, reggel, sminkelés előtt egy kis extra hidratálásért, sminkelés után a púderes látszat ellen, este, arctisztítás után, hogy a krémek könnyebben beszívódjanak és ha nem vagyok kisminkelve akkor napközben is fújok néhányat az arcomra. Szerintem megéri egy ilyen sprayt elkészíteni, mert nagyon sokféle felhasználási módja van és szinte fillérekből megvan. :) Ennek ellenére nem mondom, hogy örökre lecserélem rá a drágább verziókat, de ez egy nagyon jó kis alternatíva rájuk.

U.I.: Mindenki csak saját felelősségére próbálja ki a receptet és előtte végezzetek allergiatesztet.



2 megjegyzés:

  1. Szuper bejegyzés volt. :) Megkérdezhetem hogy a glicerint és a zöldtea hidrolátumot hol szerezted be? :)

    ReplyDelete
  2. Örülök, hogy tetszett!:) Írtam is a cikkben, hogy itt vettem őket: http://webshop.cosmio.hu/ Bp-en van üzletük de webshopként is működnek. Először bioboltokban kerestem, de ott nem tartanak ilyesmit. :)

    ReplyDelete