A nagy matt folyékony rúzs teszt

2015-ben érte el a beauty világot a matt, folyékony rúzsok (liquid lipstick) iránti rajongás, szinte nem volt olyan márka, legyen az drogérirás vagy high-end amelyik ne dobta volna piacra saját verzióját (legutóbb a MAC jött ki a Retro Matte folyékony rúzsokkal, amik már itthon is kaphatóak). A mai bejegyzésben jó néhány márka folyékony rúzsaival találkozhattok, itthon is elérhetőkkel és online rendelhetőkkel egyaránt - jó nézegetést! :)


2 csoportra osztottam a rúzsokat a száradási módjuk szerint: az első csoportban a ténylegesen mattra száradók kaptak helyett (liquid to matte), amik száradás után meg se moccannak és nyomot se nagyon hagynak, a második csoportba pedig a mousse textúrájuakat soroltam, amik bemattulnak ugyan, de ha hozzáérünk akkor bizony nyomot hagynak és emiatt kicsit kevésbé tartósak.

MATT


 Aden Liquid Lipstick - #19, #11, #06


Az Aden magyar márka már évek óta gyártja a saját folyékony rúzsait, amiknek én jó ideje nagy rajongója vagyok: széles a színálasztékuk, jó a minőségük és az áruk is abszolút megfizethető. Egy csodaszép vörös, egy lilásbordó és egy nude rózsaszín van eddig a birtokomban. Kb. 20 féle színben elérhető, amiből elég sok gyöngyházfényű sajnos, de reméljük, hogy bővítik a teljesen matt színek skáláját.

Kat von D Everlasting Liquid Lipstick - #Lolita, Lolita II


Nagyon rég vágytam a Lolita árnyalatra, ami nagyrészt az Instabloggerek rajongása váltott ki nálam, de persze a szín maga is csodaszép. Érdekessége, hogy eddig 3 kiadása volt és mindig pár árnyalattal eltérőre sikerült, így most kiadták a Lolita II-t, ami egy barackosabb, narancsosabb változat. Nekem ez annyira nem áll jól szerintem, talán ha majd nyáron szerzek egy kis színt akkor jobban fog mutatni. A minőségük egyébként szuper, könnyedek az ajkakon, szinte nem is érezni, hogy rúzs van rajtunk és nem is szárítanak.

Lovely Extra Lasting - #1

 
A Lovely terméke a legolcsóbb a bejegyzésben szereplő rúzsok közül, akcióban akár 400 Ft.-ért is hozzá lehet jutni, de a teljes ára sem több 600 Ft.-nál. Az alacsony ár nem megy a minőség rovására, én nagyon szeretem használni, alig szárít, pigmentált, tartós, több nem is kell - vagyis de, talán több árnyalat belőle, ugyanis sajnos csak 3-4 alapszínben kapható.

Colourpop Ultra Matte Lips - #Tulle, #More Better, #Bumble, #StingRAYE


A Colourpop Ultra Matte Lips rúzsokra a tavaly nyári megjelnésük óta vágytam, azóta már több mint 30 árnyalatban elérhetőek igazán megfizethető áron ($6). Hamarosan tervezek róluk önálló bejegyzést is írni, úgyhogy most csak annyit mondok róluk, hogy egy kicsit csalódtam bennük. A színek balról jobbra: STINGRaye, More Better, Tulle, Bumble.

L.A. Girl Flat Finish Pigment Gloss - #Dreamy


Az L.A. Girl Flat Finish Pigment Gloss-ból eredetileg 3 színt rendeltem, ezeknek változó a minősége (a tesztet itt olvashatjátok róluk), a legsötétebben már túl is adtam, a pinket nem találtam a bejegyzés készítésekor, úgyhogy most csak a nude Dreamy képviselteti magát. Egyébként a 3 szín közül ez a legjobb minőségű, rendszeresen szoktam is használni, egy nagyon kellemes, nem túl világos rózsaszín, amolyan my lips but better árnyalat. Ennek a minősgével sem volt gond, órákig szépen fent marad, nem kopik csúnyán és nem szárít túlzottan.

The Balm Meet Matt(e) Hughes - Charming


A Meet Matt(e) Hughes az egyik legjobb minőségű folyékony rúzs, amivel találkoztam, nem szárít, gyönyörű, egyenletes színe van és mentolos illata. A The Balm ismét jó kis terméket hozott össze, ide kattintva bővebben is olvashattok róla.

Szímminták:



MOUSSE

Akiknek hajlamos nagyon kiszáradni a szájuk, azoknak inkább ebben a 2. csoportban szereplő rúzsokat ajánlom, ezekről általánosan elmondható, hogy kevésbé szárítanak és kényelmesebb viselet lesz azoknak is, akik nem bírják elviselni a van-valami-a-számon érzést. 


Pupa I'm Matt Lip Fluid


A Pupa I'm Matt Lip Fluid-ból két árnyalat tulajdonosa vagyok, a 093-as sötétbordóval nem vagyok teljesen elégedett, nem szárad meg teljesen és hajlamos a fogakra vándorolni. Egyébként szépen pigmentált, könnyű felvinni az applikátorával és nem szárítja az ajkakat. A karácsonyi limitált Stay Gold! kollekció nude színe már sokkal jobban a kedvemre való, nem vándorol és nude szín lévén nem olyan kényes.

Etude House Rosy Tint Lips


Nagyon szeretem a koreai termékeket, az Etude House Rosy Tint Lips is egy jól sikerült, mousse állagú rúzs. Teljesen matt a finishe, de hajlamos elmászkálni ha összeérintjük az ajkainkat, ezért került a 2. csoportba. Kezdőknek szuper választás, mert nagyon könnyű velük dolgozni.

 NYX Soft Matte Lip Cream - #Coppenhagen


A NYX Soft Matte Lip Cream Coppenhagen árnyalata egy csodás bogyószín, ami télen szeretek leginkább használni. Fincsi vaníliás illata van, jó az applikátora és könnyű vele dolgozni. Nem szárad mattra, nyomot hagy a poháron és könnyű elmaszatolni, úgyhogy óvatosnak kell lenni amikor ezt viseljük. Egyébként volt egy még sötétebb színem is belőle, a Transylvania, ami nagyon foltos volt felvitelkor, szóval a minőség színenként változik.

Rimmel Apocalips Lip Velvet - #Atomic Rose


Sajnos nálunk nem került bevezetésre az Apocalips Matt Lip Velvet, én eBay-en csaptam le erre a barackos árnyalatra. Hasonló állaga van mint a NYX Soft Matte Lip Cream-nek, ő sem szárad teljesen mattra és hajlamos mászkálni. Ennek ellenére szeretem, mert még száraz ajkakon sem mutat csúnyán.

essence XXXL Longlasting Lipgloss - #16 Berry Cream


Az essence XXXL Longlasting Lipgloss kapható fényes és matt változatban is, igaz, a matt változatból csak pár szín elérhető. Ez a bogyószínű, kicsit pinkes árnyalat nagyon kedvencem volt ősszel, ár/érték arányban szerintem nagyon jó, nem szárít és finom süti illata van.

Színminták:



 +2 Extra

Rimmel Apocalips -#550 Play with Fire & Pupa Made to Last Lip Duo - #002


Ez a két rúzs kakukktojás, ugyanis az egyik végük tényleg mattra száradó folyékony rúzs, de a másik végükkel együtt javasolják a használatát, ami a Pupa esetében szájfényszerű fényt, a Rimmel esetében pedig balzsamos, szatén finisht ad nekik. Persze nélkülük is lehet használni, de a Pupa például elég darabosan kopik önmagában.  A Pupa a tavaly nyári Coral Island kollekció része volt, a Rimmel Provocalipset pedig külföldön vettem, itthon sajnos (még) nem kapható, de ASOS-ról rendelhető (ide kattintva), ráadásul most akciós.

Színminták:



A Magyarországon is elérhető márkák közül náluk csaphattok le folyékony rúzsokra (a teljessség igénye nélkül):


Ha találkoztatok esetleg más, itthon kapható márkánál is matt folyékony rúzzsal akkor írjátok meg! :)

5 megjegyzés:

  1. Meglepődtem, amikor írtad, hogy a NYX nyomot hagy és kenődik, nekem a San Paulo van meg, és eléggé ragaszkodik, még lemosni is nehéz, nagyon lazán ebédelek is benne a menzán, és még csak le se ellenőrzöm utána, mert tudom, hogy úgyis ott maradt maradéktalanul. Még sosem okozott meglepetést. Furcsa, hogy mennyit változik a minősége árnyalatonként. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lehet, hogy a világosabb színek jobban működnek, az LA Girlnél is ezt tapasztaltam. :) De az is lehet, hogy a több réteg miatt van, 2-3-szor át kell mennem vele, hogy ne legyen áttetsző a szín.

      Delete
  2. Kíváncsi vagyok a Colourpopra, mert nekem nem megy róla a poszt írás. Nem vagyok tőle elájulva, lehet ez a baj velem :(

    Szuper poszt volt rengeteg hasznos infóval

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pedig minden nap várom, hogy írj a Colourpop rendelésedről. :) nekem az volt a legnagyobb bajom ezekkel a rúzsokkal, hogy sokkal sötétebbre száradnak mint a tubusban látszódnak, és így nem állnak valami jól, a tulle pl. sötétbarna rajtam...pedig sokszor rendeltem már netes swatch-ok alapján és eddig nem volt gond.

      örülök, hogy tetszett! :)

      Delete
  3. Szia!:) Meg tudod mondani hogy ColourPopot hol tudok beszerezni?Mar regota szeretem oket kiprobalni.
    Elore is koszonom!

    ReplyDelete