Home #3 - Háztartási kedvencek

Ma egy rendhagyó kedvences bejegyzésel készültem nektek, ilyen még nem volt eddig a blogon: arra gondoltam, hogy a Home sorozat keretein belül mutatok nektek pár olyan terméket, amivel sokkal egyszerűbben és gyorsabban megy a takarítás. Ha kíváncsiak vagytok rájuk, akkor olvassatok tovább!





Szeretek gyorsan túl lenni a takarításon, így folyamatosan keresem azokat a termékeket amikkel gyorsan, kényelmesen de mégis nagyon alaposan tudom megtisztítani a lakás különböző pontjait. Emiatt nagy kedvenceim a nedves törlőkendők, amiből univerzális darabokat is szoktam használni, de a speciálisan, különböző felületek tisztítására kifejlesztett változatok valahogy még hatékonyabbak. A Presto Clean kínálatából választok legtöbbször, mert ár-érték arányban az egyik legjobbak. A bútorápoló törlőkendővel a kanapékat, a szekrénysort, ebédlőasztalt illetve székeket szoktam áttörölni. A kendők elég nedvesek ahhoz, hogy minden szennyeződést eltávolítsanak, de nem áztatják el a bútorokat, sőt olajtartalmával ápolják is azokat.


A visszazárható csomagolás is egész jól működik, nem szárad ki a csomag az utolsó kendőnél sem, de azért jobban szeretem plusz egy nejlonzacsiba beletenni a már megbontott csomagot. A fürdőszobai törlőkendő pikk-pakk leszedi a szappanmaradványokat, a kezdődő vízkövet és nagyon szép fényes marad utána a felület. A konyhai törlőkendőt a főzőlap, elszívó, konyhapult és hűtő tisztítására szoktam használni, gyorsan elbánik az olajos szennyeződésekkel is, fertőtlenít és isteni narancsos illat marad utána a konyhában. 


Azt már tudjátok, hogy a bőrápolási termékeknél nagyon odafigyelek az összetevőkre, akkor a mosószer választásnál ez miért lenne másképp? A ruha is érintkezik a bőrünkkel és a káros vegyi anyagok, illatanyagok ugyanúgy irritálhatnak a ruhákról a bőrre kerülve, mint egy arckrémnél. Emellett ezek a termékek veszélyesek lehetnek a környezetre is, a növény és állatvilágra. A mosódiót már rég óta nézegettem bioboltokban, de valahogy sosem szántam rá magam,  hogy kipróbáljam - túl körülményesnek tűnt a használata. Viszont már lehet folyékony mosódiót is kapni (lehet, hogy már rég óta és csak nekem újdonság), én az Almawin márka termékét használom, amit színes és finom ruhák mosásához ajánlanak. Ez amolyan 3 az 1-ben termék, nem kell mellette öblítőt vagy vasaláskönnyítőt sem használni. Egyébként a mosódió feltört héjából állítják elő, amiből egy természetes szappan jellegű hatóanyag szabadul fel és kiemelkedő tisztító hatással rendelkezik. A mosódió fákat és termésüket sem a betakarítás előtt, sem az után nem kezelték kémiai vegyszerekkel, úgyhogy teljesen biztonságos használni, akár kisgyerekeseknek, akár érzékeny bőrűeknek is. Nálunk nem szoktak extra piszkosak lenni a ruhák, szóval nem tudom, hogy kisgyerekesnek elég-e a tisztító hatása, de átlagos használatú ruhákhoz tökéletes - nagyon finom illatúak és pihepuhák lesznek tőle a ruhák, nem érezni a külön öblítő hiányát.


A Domol (Rossmann saját márkája) fertőtlenítő spray igazi univerzális darab, ami minden háztartásban jól jön: szeretem vele időnként átfújni a kilincseket, a konyhapultot, a fürdőszobát - igazából bármilyen, nem kényes felületen lehet használni és az ára is nagyon kedvező.

+1 DIY kedvenc

Kép: Pinterest

Az ecet, szódabikarbóna, illóolaj kombinációba számos Pinterest bejegyzésben bele lehet futni - én is annyiszor láttam már, hogy muszáj volt kipróbálni. Tényleg szuper általános tisztítószert lehet így házilag készíteni, ami nem mellesleg fillérekből megvan és semmilyen káros anyagot nem tartalmaz. Ti próbáltatok már hasonlót?


2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Én sok ecetet és szódabikarbónát használok tisztitásnál, takaritásnál.
    Mosódiót még semmilyen formában nem használok, de már nagyon érik a kipróbálása.
    Eddig a DM saját márkás törlőkendőt próbáltam, az ára nem olyan vészes, de lehetne benne több kendő is.
    Felkeltetted a kiváncsiságomat ezzel a Presto kendővel. Hol kapható? Én eddig még nem láttam sehol (vagy nem figyeltem).

    ReplyDelete
    Replies
    1. szia! Euro family, cba, coop és reál üzletekben kapható, 72 db van benne, szerintem elég jó áron. :)

      Delete